Så möttes min och Majkas vägar.

Datum: 2012-04-05 /21:20:06 / Melroose & Tindra /  

Min och Melroose mamma Majkas relation var mycket speciell. Här är berättelsen om hur vi träffades.

Jag red på en ridskola och fick oftast rida unghästar och "problemhästar". En dag så stod jag på en ponny som var alldeles för liten för mig, jag sa till att jag var tvungen att byta. Då hade jag bara ett val - Majka. Detta var en häst ingen tyckte om. De sa att hon var livsfarlig, surtant, hatade att hoppa och kunde inget.

Jag tänkte: Jag får hoppa upp och vara helt naturlig inför detta. Ta det som det kommer, ge hästen en ärlig chans. Jag har aldrig varit någon skrytmåns. Så jag satte mig verkligen inte upp och tänkte "nu ska jag visa alla att jag klarar henne". Utan jag minns att jag sa till min mamma: "Jag ska ge denna hästen en chans precis som alla andra!"

Väl uppe så klickade vi direkt. Jag har aldrig varit med om något liknande..! Hon var en dröm, hon var inte perfekt men det kändes som att jag fann min andra halva. Ridläraren sa: "Detta är en Julia-häst, hon är din."

Fick veta direkt efteråt att hon var till salu, ägarna till ridklubben var desperata.. För om hon inte såldes skulle hon slaktas. De hade försökt få sålt henne läääääänge utan resultat. Hon stegrade sig högt och vägrade att gå fram. Jag minns hur jag såg mina föräldrar i ögonen och det tänkte samma som jag. Hon hade valt mig, hon behövde mig precis lika mycket som jag behövde henne.

Vila i frid finaste Majka.




Postat av: Anonym
Datum: 2012-04-05 Klockan: 22:14:00 | Kika in här: http://tesskliintestam.blogg.se/

Sv. Appen heter runkeeper och är gratis :)



Postat av: Amanda - en satsande dressyrryttare
Datum: 2012-04-05 Klockan: 23:18:10 | Kika in här: http://perfectpony.blogg.se/

svar: Åå tack, ja jag är så himla nöjd! :D



Postat av: Henny - blogg om livet med hästar på nybyggd gård!
Datum: 2012-04-06 Klockan: 15:50:00 | Kika in här: http://hennyvinlof.blogg.se/

Vilken fin historia!! Alltid så kul när häst och ryttare hittar varandra! =)



Postat av: Erica
Datum: 2012-04-06 Klockan: 16:49:18 | Kika in här: http://minsvala.blogg.se/

Min sambo tycker jag har för många djur. åsså tycker han det är jobbigt att jag har två hundar så han vill att jag omplacera den ena :(







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.