Dressyrpass på Melroose

Datum: 2012-08-04 /23:10:52 / Melroose & Tindra /  

Idag var det första hårda dressyrpasset efter skadan och vilan. Hon var mjuk och inte alls stel, men väldigt trött i kroppen. Det märktes att hon fick mjölksyra ganska snabbt idag. Det var dessutom riktigt varmt och hon går fortfarande ute på natten, allt detta märks. Vi fokuserade på galoppfattningarna idag. Att hon inte ska dra upp huvudet och springa in i fattningen. Utan harmoniskt och avslappnat rulla in i galopp. Det var kämpigt kan jag säga! Hon drog upp huvudet och rusade många gånger innan vi satte fattningarna. Hon fick mycket beröm när hon gjorde rätt! Höger galoppen har M svårare för än vänster. Jag måste också tänka på att sitta tungt på rumpan och inte höja handen i fattningen, utan lita på att hon fattar galopp ändå. Annars tränade jag på det vanliga att hon ska "gå av sig själv", jag ska inte behöva skänkla typ hela tiden för att hålla henne vaken. Utan kicka till när jag känner att hon självdör. Bästa med passet idag är att hon gick i en fin form hela tiden (utom i fattningarna då). Melroose är även mycket skön att sitta ner på traven :) Det jag är mest nervös för inför tävlingen är galoppen... Tänk om hon inte håller galoppen, eftersom jag inte har något spö. Jag använder nämligen spöet som en extra skänkel när hon liksom självdör, och inte lyssnar på min framåtgående skänkel. Men jag är optimistisk! Det får även gå som det går på tävlingen, det viktiga är att vi har kul! Jag kommer tycka min häst är bäst i hela världen oavsett hur det går <3








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.