Taggad häst, barbackaritt & hovslagare

Datum: 2012-08-07 /19:41:57 / Melroose & Tindra /  
 
Söndag 5/8
 
Red ut med Michaela och Minna, Melroose var på mycket bra humör och vädret var underbart! Vi var ute i ca 1 tim och 30 min. När vi tog galopp så blev hästarna busiga och Melroose pep iväg i en bockserie. Sen när vi skulle trava så ville bara Melroose och Michaelas häst galoppera, haha! M galopperade på stället och var så taggad! Men hon skötte sig verkligen bra hela tiden, lyssnade på mig och var bara så go.
 
Robban och Melroose på bilden:
 
Måndag 6/8
 
Red ut en skrittur barbacka och bara myste <3
 
 
Tisdag 7/8
 
Idag var det dags för Melroose att få nya skor! Det var en ny hovslagare som jag hade ut idag, pga av att min tidigare ska minska sin verksamhet. Jag hade en bra magkänsla inför den nya hovslagaren, och min känsla kunde inte ha mer än rätt! M gillade henne direkt och hon gjorde ett sånt bra jobb! Dessutom skötte sig M helt exemplariskt!!! STOLT MATTE :D :D
Förresten så satte hovis på överrullningsskor eftersom Melroose slår i sig fram, hoppas på att märka skillnad nu. För hon har inte vågat ta för sig med bakbenen eftersom hon slår i fram.







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.