Nyårsafton

Datum: 2012-01-04 /19:29:53 / Melroose & Tindra /  

Hade helgtjänst så var i stallet nästan hela dagen! Det var morgonfodring/utsläpp, lunchfodring och kvällsfodring. Sedan red jag ut på en härlig ritt med Sandra och Idde!

Vi hade en helt i underbar dag! På kvällen åt jag 3-rätters med Robban och Joline. Mums! Vid 22.00 skulle vi gå ut på den sista promenaden med hundarna innan 12-slaget.

Då är det ungdomar som skjuter massvis av raketer ute på gatan, de flög åt alla håll... Mot oss..! Varav en som nästan träffade mig och Tindra. Robban gick fram för att säga till dem, då blev de fega och gick iväg. Robban tog då tag i en bara (inget aggressivt) då försökte denna killen skalla honom tre gånger..!

När jag hörde detta så var det droppen tyckte jag.. Gick över till denna festen för att säga att någon ska be om ursäkt. Men det var ingen idé, huset var fullt av massa minderåriga mycket berusade och kaxiga ungdomar. När vi sedan står utanför och pratar med värdinnan och allt blir något bättre, så kommer några killar ut och smäller en raket bara ett par meter ifrån oss!!! Jag höll i Tindra och blev HELT RASANDE. Gick därifrån, raka vägen in med min älskling.

Stackars tjejen hon var helt paralyserad, hon som inte varit rädd för smällare och raketer innan.. Polisen åkte senare ut till festen då den spårat ut totalt (trodde knappt det gick mer än vad det redan var).

Så från en underbar nyårsafton till en riktigt kass nyårsaftonskväll, till ett bra slut ändå. Tur att vi har varandra och att ingen kom till skada!




Postat av: Pernilla & Till Hund
Datum: 2012-01-04 Klockan: 20:09:43 | Kika in här: http://tillhund.blogg.se/

Hej!



Vi skickade dig ett mail men det kanske hamnade i skräppost-filtret. Skickade nu igen, kolla om det kommit fram!



Ha en fin dag och hoppas din lilla tjej inte får några men efter smällarna. :-/



Hälsningar

Pernilla & Till Hund



Postat av: Felicia
Datum: 2012-01-05 Klockan: 10:26:23 | Kika in här: http://www.asslatjejerna.se

NU! är dagens blogg utsedd !!! kolla om det blev din blogg. Om inte får du en nu chans!! Kram







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.