6 timmar senare...

Datum: 2012-07-19 /20:24:57 / Melroose & Tindra /  

Har varit i stallet i ca 6 timmar idag. När jag kom dit så var Melroose höger bakben MKT svullet. Misstänkte direkt lymfangit, var typ 100 % säker på det. Hon hade en litet sår på det benet och när jag kände på det så kändes det så. (Det känns på ett speciellt sätt.) Ringde veterinär för att rådfråga eftersom hon var så mycket svullen och varm. Ingen feber hade hon iaf. Det bestämdes att veterinären skulle komma ut. Då fick jag veta att såret satt på ett mycket dumt ställe, precis vid en led. Så infektionen måste stoppas direkt så den inte kryper ner. Därför går hon nu på en antibiotika-kur i 5 dagar och anti inflammatoriskt. Dagen som skulle vara igångsättningen igen efter vilan blev inte alls som vi tänkt oss. Men jag tycker det känns tryggt nu, för det viktigaste är att hon blir frisk och det kommer hon bli!




Postat av: Linda
Datum: 2012-07-20 Klockan: 00:41:09 | Kika in här: http://www.mittangsull.blogg.se

Nämen! Äsch vilken otur ni ska ha, attans, tur iaf att hon har en sådan underbar matte som ser allt och ger henne det hon behöver, tummen upp!!!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.