Börja rida för tränare igen trots prestationsångest.

Datum: 2012-03-14 /00:07:49 / Allmänt /  

Ni som hängt med ett tag vet att jag har dåligt självförtroende. Därav har jag inte ridit så mycket för tränare de senaste åren. Jag började våga mer sen förra sommaren men nu pga av olika händelser, så är självförtroendet i botten igen..

Jag älskar att rida M och just nu tycker jag det går riktigt bra! Men vet inte vad som händer med mig bara jag tänker på att rida för en tränare, får ångest.. Tankar poppar upp i huvudet som; Kan jag slappna av? Vad kommer tränaren tycka? Jag är inte lika duktig som för många år sedan. Klarar jag av det? Har jag gjort ett bra jobb med Melroose? Jag vill rida lektion och utvecklas.

För mig är det viktigt med tilliten till tränaren och att man ska ha en slags ömsesidig förståelse. Jag är rädd för att öppna mig. Nu låter väl detta ur-fånigt men det är så det känns. Att haft en hök som rotat in i min hjärna hur dålig jag är sätter sina spår.

Har ni några bra tips på att våga ta steget? Kliva över sin rädsla att vara dålig, att hantera prestationsångesten?




Postat av: Lina - Vinn röda Catagoridbyxor från Emmishopen!
Datum: 2012-03-14 Klockan: 08:25:43 | Kika in här: http://sallberglina.blogg.se/

SV: haha bocka av sig täcke, det låter omöjligt! :P så kul syn det måste varit



Postat av: Åsa - Hästeriet
Datum: 2012-03-14 Klockan: 22:11:19 | Kika in här: http://hasteriet.blogg.se/

Försök tänka att det är ingen tränare som kommer att döma dig. Vi har valt jobbet för att guida och hjälpa våra elever att bli bättre. Det är ju därför vi står i mitten och skriker i ur och skur :)



Sv. Haha, ja jag ÄR kaffeberoende big time!



Postat av: Evelina
Datum: 2012-03-15 Klockan: 12:56:05 | Kika in här: http://jagevelina.blogg.se/

Jag tyckte också de kändes lite jobbigt i början att man kanske Inte klarar av de. Men sen när man väl rider för Lisa ,som i mitt fall då, så kändes de genast roligt. Det tror jag du också kommer känna:) du är ju duktig. :)



Postat av: Linda
Datum: 2012-03-15 Klockan: 18:24:06 | Kika in här: http://mittangsull.blogg.se/

Ja du vet ju själv hur jag känner kring tränare. Jag är inte rädd att åka till någon tränare men jag har däremot svårt att slappna av och få in bra info om det inte är en pedagogisk tränare. Ganska logiskt.



Jag tycker du skall fara till en tränare om du känner för att utvecklas och få lite mer hjälp. Testa någon ny? Hör dig för med folk vilka dom tycker är bra och pedagogisk. Jsg tycker absolut du skall ut, testa :D Det fixar du!



Postat av: Ingrid
Datum: 2012-03-17 Klockan: 23:41:52 | Kika in här: http://kortstubin.blogg.se/

Tränarna är där för att hjälpa oss att utvecklas och att komma vidare med våra hästar, inte för att klaga på hur vi gjort tidigare eller se ner på oss. Visst finns det de tränarna som gör det, jag vet, men de behöver du rida för. Välj någon som du känner att du och M trivs med och som kan hjälpa er att utvecklas tillsammans. Du är duktig Julia, det är bara att kämpa på. Du har inget att oroa dig för!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.