Löshoppning 13/5-12

Datum: 2012-05-13 /22:37:39 / Melroose & Tindra /  

Hej på er!
Det gick riktigt bra att löshoppa Melroose idag! Hon tycker verkligen det är roligt och OJ vad duktig hon är. Hon har verkligen tekniken, spänsten, självförtroendet och konsten att bedöma avstånd.

Jag skryter lite och det får man faktiskt om sin egna häst på sin egna blogg ;D Hon rev en gång och hon blev så arg. Haha! Efter det lyfte hon verkligen på hovarna.

Bloggar via mobilen så ni ska få ett litet klipp via en länk. På den ligger hindret på 130 - så nytt rekord! Bör understrykas att jag bryr mig knappt om vilken höjd osv. Men självklart ska man testa kapaciteten på en duktig häst som gillar det! Men det är inte vilken höjd som räknas. Dessutom sliter det på hästen, men ett skutt utan mig på ryggen är bara kul!

Jaja, nog tjatat ^^ Hon vänder lite i början för strax innan upptäckte hon hur kul det var att testa springa åt det hållet, haha! Har nog film på det om ni vill se? Därav lite kort ansats, men det fixade hon utan problem. här får ni:

http://www.youtube.com/watch?v=AZDVnviSA5k

Melroose motto: No stress




Postat av: Catharina - LMC eventing
Datum: 2012-05-13 Klockan: 23:08:46 | Kika in här: http://lmceventing.blogg.se/

Vad enkelt det såg ut! Lekte bara över det typ, haha :D



Postat av: Linda
Datum: 2012-05-13 Klockan: 23:13:35 | Kika in här: http://mittangsull.blogg.se/

Men vad duktig hon är :D Jag kan inget om hoppning men hon ser ju ut att vara gjord för det där, är det tänkt att ni ska satsa på hoppning? Är hon en hopphäst eller dressyr? Tänkte mer på stammen.



Sv: Men fy vad jobbig :( Stackare! Vilket liv! Du är stark som orkar med!! Jag förstår precis vad du menar att inte skriva ut allt i bloggen. Jag har också både de ena och det andra felen men vill inte "gnälla" i bloggen :P





Postat av: felicia - fotokobran
Datum: 2012-05-14 Klockan: 19:21:55 | Kika in här: http://fotokobran.se

hoppas du hade en grym söndag!

och en underbar måndag!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.