Vi har badat :D

Datum: 2012-05-28 /00:47:25 / Melroose & Tindra /  

Det blev en barbackaritt idag igen, var ute i ca 1 tim och 30 min. Så underbart! Travade även och det gick mycket bra, hon är så skön att sitta på.

Melroose var lugn men ändå framåt, hon älskar verkligen detta lika mycket som jag! Vi red till sjön och badade lite också. Jag älskar min häst så himla mycket! Är lyrisk! Hon är bäst, tänk att det är hon som vi planerade. Hon som låg i Majkas mage i 11 månader, hon som gick på sina långa stappliga ben, hon som jag ridit in. Melroose är nu en 5-åring som mognar mer och mer för varje dag!

Testade ett nytt flugmedel på M innan jag släppte ut henne i hagen och det verkar funka riktigt bra. Stället jag stod på förra sommaren hade redan i april helt sjukt mycket broms. Blinningarna kom i maj och i juni kom hästflugorna, allt i ENORMA mängder. Det är iaf inte så extremt här, känns väldigt skönt. Men högsäsongen för dessa jävlar är inte än... Vi får njuta så länge!




Postat av: Sanna
Datum: 2012-05-28 Klockan: 09:23:34 | Kika in här: http://ridtravartjejen.blogg.se/

Åh vad mysigt :) vill med kunna bada med mina pållar :(



Postat av: Jenny
Datum: 2012-05-28 Klockan: 11:24:16 | Kika in här: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Vilken härlig bild och vad härligt det låter! Vad var det för nytt medel du testade? Jag skulle behöva något som funkar bra och som man kan använda även på små föl. Blir så trött på alla flygfän :(







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.