Melroose till tandläkaren

Datum: 2012-11-14 /15:39:43 / Melroose & Tindra /  

Kom nyss hem efter ett litet äventyr idag. Vi har varit iväg med Melroose till tandläkaren. Hon var väldigt fin i munnen (för att vara unghäst) det såg mycket bättre ut än för ett halvår sedan!

Tänderna hade lite vassa kanter som orsakat lite småsår på tungan och ett pytte-pytte-litet sår längst bak i munnen, pga det. Alla hennes vuxentänder har kommit upp, de är bara inte fullt utvecklade än.

M har en väldigt liten mun, så det är svårt med plats för allting där inne. Så minsta lilla en tand blir vass orsakar små sår, eftersom det är så trångt. Skönt att höra att det såg mycket bättre ut iaf! Hennes snedhet hade blivit mycket bättre också!

Det händer mycket och växer snabbt i munnen på dessa unghästar, så vi ska tillbaka om ett halvår igen. Det är viktigt att tänka på det ni som har unghästar, det händer saker snabbt fram tills att de är 7 år. Sen växer faktiskt tänderna tills de är 15 år!!

Känner mig helt trygg med veterinären och Melroose skötte sig fantastiskt bra! Fina tjejen, hon gick på transporten vid lastningen och var så väluppfostrad på kliniken.

Nu ska jag plugga på om matspjälkningsorganens anatomi och fysiologi.........

Ha det bra!




Postat av: Fredrika Källström
Datum: 2012-11-14 Klockan: 22:25:28 | Kika in här: http://tavlingsduon.blogg.se

Skulle behöva kolla min lilla dam i munnen också känner jag.. Skönt att det såg bra ut! :)

SV; Tack så jättemycket. Känner mig nästan lite klok själv. Att fatta ett sånt beslut gjorde mig väldigt stark som person. Sen så är det ju extra kul att Emma kom tvåa med Vendela i sin andra LA1 i helgen på 66,8 %! :D Då blir jag så glad i hela själen!

Kram



Postat av: Stockholmsjenna
Datum: 2012-11-15 Klockan: 10:47:46 | Kika in här: http://stockholmsjenna.se

SV: Ja han är såå mysig! :)



Postat av: Sofie
Datum: 2012-11-16 Klockan: 08:54:07 | Kika in här: http://isbitarna.se

Missa inte att du kan vinna en virkad version av din favvohäst på vår blogg http://isbitarna.se/?p=22748

//Sofie, www.isbitarna.se







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.