Nöjd tjej

Datum: 2013-04-15 /21:20:26 / Melroose & Tindra /  

Igår red jag lite i paddocken på Melroose. Det var mest en check, var vi står just nu. Lite enkel dressyr.

Hon var verkligen fin och samarbetsvillig! Galoppen kunde jag samla som aldrig förr, så himla kul! Hon behöver fortfarande stärkas mycket i galoppen, men oj vad det hänt mycket. Att galoppera ute ger verkligen resultat! Vi gjorde även lite skänkelvikningar, det behöver hon träna på mer. Hon flyttar sig och blir inte tjurig. Men man märker att hon behöver komma loss mer. Speciellt för vänster skänkel. Krävde lite extra av henne genom att göra som en lösare framdelsvändning, jag får henne att flytta bakbenen och bli lite böjd i hela kroppen åt det håll jag vänder, bakbenen ska röra sig aktivt. (Svårt att förklara...) Sen travade vi såklart, växlade formen från låg till högre och tvärtom. Plus lite tempoväxlingar, de är guld värda!

Några saker vi behöver träna extra på i dressyren:

- Få Melroose mer liksidig.
- Träna sidvärtes.
- Aktivera bakdelen ännu lite till.
- Aktivera skritten.

Självklart ska vi ha kul! :D Men det har vi alltid.








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.