FANTASTISK TJEJ!

Datum: 2013-01-02 /19:32:31 / Melroose & Tindra /  

Efter en veckas vila red jag ett kort dressyrpass på Melroose idag. Det blev mestadels galopp faktiskt för hon var så fin, glad och pigg! Hon arbetade verkligen 100 % med mig och var så glad! Det kom små hoppsan-skutt ibland av glädje, men inget stort som fick oss ur fokus.

Eftersom hon var så framme för skänkeln, känslig, "med" och uppmärksam. Gjorde vi lite förvänd galopp och tog ett byte. Det gick SÅ bra! Första gången någonsin som hon gör byte på kommando! Jag är lyyyyyriiiisk! :D Melroose är otroligt lättlärd.

Hela ridpasset idag gick hon i uppförsbacke, jag körde ökad galopp på långsidorna och JISSES vilket tryck, vilken takt och vilket steg hon fått! Hon börjar verkligen bli vuxen i kroppen min fina bäbis! Samlade galoppen lätt på kortsidorna, ville hela tiden hålla uppe den lycka hon hade i kroppen. Hon skulle inte tycka det var jobbigt eller för svårt, utan vi skulle ha kul.

I traven gjorde jag längningar snett igenom och kortade henne på kortsidorna. Vi flög fram i traven! Som sagt hon har verkligen mognat på alla sätt, hon har inte haft orken att ha detta steget tidigare. Nu kommer det och jag får fjärilar i magen bara av tanken att rida min fina häst. Vi flyger fram, en sån frihetskänsla.

Sen var hon verkligen gosig och sällskapssjuk mot mig. Hon sänkte huvudet, ville pussas och kramas. Det är jag inte bortskämd med ska ni veta, Melroose har nämligen mycket integritet. Goa häst, jag älskar dig!




Postat av: Annu
Datum: 2013-01-02 Klockan: 22:29:17 | Kika in här: http://maestro.blogg.se/

Visst är det härligt när det bara fungerar.

Men jag började fundera hur har du gjort för att lära din häst byten, jag har försökt med hinder (det funkar) och bomm (funkar inte så rba att jag kan säga det funkar) att göra ett byte och med större och mindre volter, det blir bara korsgalop. Har du några tips? :)



Postat av: Sara Hermansson
Datum: 2013-01-03 Klockan: 00:56:31 | Kika in här: http://sarahermansson.se

grymt fin blogg och fina bilder! Det skulle vara jättesnällt om du kollade in på min blogg! & kanske lämnar en kommentar om vad du tycker om bloggen, vad man kan förbättra eller lämnar ett tips. Kram! :)



Postat av: Sandra
Datum: 2013-01-03 Klockan: 08:04:01 | Kika in här: http://motosidressyr.blogg.se

Tack! Jag är inte speciellt mogen för min ålder är som de flesta 11-åringar tror jag. Älskar att rida och utvecklas bara :)
Fin häst du har!



Postat av: Anneli Johansson
Datum: 2013-01-03 Klockan: 08:31:49 | Kika in här: http://stallekekullen.blogg.se

Åh va kul när de går så bra!! :) hejja er
så kul när dom utveklas så



Postat av: Linda
Datum: 2013-01-03 Klockan: 09:51:43 | Kika in här: http://www.mittangsull.blogg.se

Men det är ju underbart att läsa! Vad glad jag blir för din skull, att hon trycker på mer nu och takten var bättre, att hela steget var annorlunda. Vad roligt för er!! Exakt så upplever jag det - ganska ofta nu mer. Man blir ju helt upprymd och vill bara rida rida rida haha. Hoppas det fortsätter så nu!

Sv: Jag menade varenda ord jag sa :)



Postat av: Anita
Datum: 2013-01-03 Klockan: 11:16:03 | Kika in här: http://siliiins.blogg.se/

Fin häst! :)

Svar: Tack!!
Julia



Postat av: Maja
Datum: 2013-01-03 Klockan: 12:44:38 | Kika in här: http://confessionsofanequestrienne.blogg.se

Åh!
Jag blev jätteridsugen nu!
Har inte ridit Nellyboo på tre dagar pga uppsatsen och har sådan sjuk abstinens, haha! x)
Får göra något åt det idag!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.