Styrkan till frihet

Datum: 2013-01-18 /20:12:00 / Allmänt /  
Satt tidigare idag och skrev egna reflektioner kring ett arbete vi gjort i skolan. Arbetet var bland annat om Humanism. Kan dela med mig av ett litet stycke jag skrivit:
 
Jag har tidigare varit med om flera tuffa upplevelser, som har hämmat min egen frihet och tryckt ner min tro på mig själv. Så finner många tankar i humanismen som styrker mig som person. Det är naket, verkligt och rakt på. Det är ingen som har rätten att ta ifrån dig din frihet. Din frihet är det bästa du har. Du finner styrka i människan och inte i något andligt. Varje gång jag brutits ner för att sedan ta mig upp igen, har det inte varit tack vare någon gud eller religion. Det har varit den inneboende styrkan som jag som människa besitter.
 
 
I am an asphalt flower breaking free,
release me



Postat av: Maja
Datum: 2013-01-19 Klockan: 14:58:45 | Kika in här: http://confessionsofanequestrienne.blogg.se

AMEN!
Så är det verkligen <3

Svar: YES! :D
Julia







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.