Hel-klippning

Datum: 2013-10-07 /21:55:42 / Melroose & Tindra /  
I lördags kväll klippte jag Melroose. Hon hade redan satt massa päls och blev genomsvettig när jag red. Så det var på tiden!




M skötte sig himla bra när jag klippte. Hon stod och vilade på ett ben, skakade lite på huvudet när jag kom nära öronen bara. När jag klippte undersidan av huvudet njöt hon verkligen, sötis. Det blev en hel-klippning, men lämnade benen och halva huvudet. Gjorde fina övergångar dock så det inte skulle se helt förfärligt ut ;) Eftersom jag kommer hålla igång henne hela vintern är detta ett måste. Tänk i december får vi börja hoppa, woop woop! Sen märker man på henne att hon tycker det är skönt att bli av med pälsen, för den liksom kliar, är för varm och ruggig. Hon blir så extremt negativt påverkad av pälssättning och fällning. 




Men om inte M hade blivit genomsvettig så hade jag inte klippt henne. Eller om hon gått på halv-fart till vintern eller vilat. Men jag ger M vila på sommaren och håller igång henne i topp-form på vintern. För det passar henne bättre. Då har vi ändå inte ridhus i stallet, det tar ca 30-45 min (beroende på om det är isigt eller inte) att skritta till närmsta ridhus. Men det gäller att använda sig av snön och fantasin! 

Klipper ni era hästar? :) 



Postat av: Jenny
Datum: 2013-10-10 Klockan: 16:01:36 | Kika in här: http://videungens.wordpress.com/

Skönt att du fick det gjort, det uppskattar hon säkert :) Du vet ju redan att jag klipper, men jag tror att hårhögen från Rósas hals är större än från hela Melroose, min häst är sen sådan mammut :p







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.