Favorit i repris

Datum: 2013-09-08 /23:31:24 / Melroose & Tindra /  

Denna artikel är värd att läsa för alla hästmänniskor!

http://www.alltomhastar.se/artiklar/hast-halsa/tappar-hast-pals-–-ar-den-trott-och-hangig-se-over-foderstaten/#more-4014

Ett liten del av artikeln:

" I Foderbladet Häst får läsarna veta att hår till ca 90 % består av protein och att det går åt mer foder för att bygga upp 1 kg päls än 1 kg muskler. En viktig sak att tänka på är att pälstillväxten prioriteras framför ansättningen av muskler, så om näringstillgången är knapp så kommer ”ny päls” att prioriteras före ansättningen av muskler och fett i hästens kropp. "

Jag har uppmärksammat att Melroose är mycket känslig vid pälssättning. Mest när hon sätter vinterpäls. Därför börjar jag ge henne foderjäst redan i slutet på augusti- början av september. För då börjar hon fälla sin sommarpäls, för att sätta vinterpäls. Hon påverkad mycket av detta, men blir verkligen bra med foderjäst. Det är en självklarhet i M:s foderstat under hösten/vintern/tidig vår.




Postat av: Sätilaryttaren
Datum: 2013-09-09 Klockan: 09:47:04 | Kika in här: http://satilaryttaren.se

åh vad jag längtar till snön när jag ser din bild :)



Postat av: Stallmolke
Datum: 2013-09-09 Klockan: 12:47:38 | Kika in här: http://stallmolke.blogg.se

Sv: Vad roligt att du har hittat till våran blogg! Din blogg är verkligen hur fin som helst :)

Presentation om oss hittar du i kategorien "Om oss i stallet" på bloggen!

Ha det så bra :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.