Genom stormen

Datum: 2014-08-26 /01:44:58 / Allmänt /  

Jag tror inte att det finns någon människa som förstår hur det är för en annan människa att vara med om flera trauman, att gå igenom kriser.

De som själva gått igenom liknande saker kan förstå mycket, men långt ifrån allt. För hur det ter sig är så olika för varje individ. Det är ofta svårt till och med för individen själv att veta hur det känns. Det är värre än världens röra. 

Man förlorar sig själv, går i tusen bitar. Man kan inte lita på sig själv, dumma tankar kommer och dumma handlingar utförs. Det finns en förklaring; personen är inte sig själv. 

Det finns stunder även i de svåraste kriser då man ser ljuset. Men det betyder inte att man kan se klart den andra sekunden. Det är värre än den mest skrämmande berg o dalbanan.

Det är därför oerhört svårt för de nära och kära att hjälpa en människa i kris. Men det betyder inte att man gör fel. Sluta bara inte att älska personen, bry dig, stötta och snälla stå ut. Personen behöver dig mer än någonsin. 

Försvinn inte i stormen bara för att den är enkel att gömma sig i. De riktiga människorna stannar kvar. 
För jag kan lova dig: jag skulle göra det för dig. 






Postat av: Matildus
Datum: 2014-08-26 Klockan: 09:51:07 | Kika in här: http://lillhurricane.blogspot.com

<3 fina du!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.