Hundarna då?

Datum: 2014-02-18 /23:13:51 / Melroose & Tindra /  
Ja, hur är det med hundarna nu då undrar ni säkert!  

Med dem är det bara fint nu! Tindra har varit kräksjuk dock, men det gick över efter bara ett par dagar som tur är. Aldrig kul när ens djur är sjuka, usch... Nu mår hon bra iaf!


Fiona blir bara äldre, nu är hon snart 7 månader. Vad tiden går fort! Hon är en riktig buse, det är full rulle mest hela tiden. Rumsrenheten går faktiskt väldigt bra nu, det har inte hänt någon olycka inne på över en vecka nu. Trots att vi har världens sämsta väder; ösregn/snö/slask/storm. Vi saknar solen! Därför blir det extra mycket mys inne. 


Sova a la iggy-style, rygg mot rygg och huvud på huvud.

Tindra är fortfarande helt fantastiskt duktig att ha lös! Jag kan till och med ha henne lös i stallet och lita på henne fullständigt. Hon går gärna in och lägger sig i sadelkammaren i vilket fall. Precis vid elementet, hon är inte dum hon. 

Med Fiona jobbar jag på att träffa andra hundar som hon ännu inte känner så bra, som vi träffar kontinuerligt. Hon blir väldigt osäker och skriker/skäller, men det börjar bli bättre. Tyvärr finns det en hund som visar aggressivitet som det inte alls känns bra att Fiona träffar, men det är oundvikligt. Det känns inte alls bra för Fionas del. Har sagt till ägaren på ett bra sätt, för Fiona kan springa iväg men hunden ger inte upp... Hoppas verkligen inte detta ska påverka henne negativt framöver :( Någon som har bra tips på vad JAG kan göra? Vill att min vovve ska må bra. 



Alla hjärtans dag-bild. Så underbar, mitt hjärta smälter så fina dem är <3 




Postat av: Team upp med tassarna!
Datum: 2014-02-19 Klockan: 01:58:35 | Kika in här: http://uppmedtassarna.weebly.com

Jag vill börja fråga, varför måste ni träffa denna hunden?

Samt: vad sa hundens ansvarige när du sa ifrån?



Postat av: Jessica
Datum: 2014-02-19 Klockan: 11:09:09 | Kika in här: http://www.yrlabus.se/bloggen/

Umgås dom lösa och måste dom i så fall göra det? Ute kan man ju koppla och måste dom vara ihop inne finns ju barngrindar som en lösning.
Jag tycker man måste se till att den hund som inte vill vara med känner sig stöttad av sin ägare och om inte den andra ägaren får ordning på sin hund hade jag sagt att då kommer jag ta tag i det.







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.