Första gången

Datum: 2014-01-29 /01:29:20 / Melroose & Tindra /  
Ja, jag har inte berättat för er om vad som hände i söndags. Jag flög av Melroose för första gången vid uteritt (jippie...) Efter det låg hon på minussidan kan jag säga, för såhär gick det till: 

Vi var 5 ryttare med 5 hästar inklusive mig som skulle rida ut. Jag visste att Melroose skulle vara taggad. Jag hade så rätt, hon var som värsta tickande bomben. Trots detta hade jag kontroll över henne, men så plötsligt... Hon stegrade sig så högt att vi var millimeter från att slå över, jag kände detta så fick kasta mig av för att vi inte skulle gå runt. PANG! Så landade jag på rygg, med en rejäl smäll på den sten-hårda grusvägen. Jag kände mig otroligt nog helt lugn, det var bara att hoppa upp igen. Kände knappt efter hur jag mådde. Melroose stod blixtstilla vid mig och såg verkligen chockad ut. Mina fina stallvänner blev oroliga för min skull, men vi fortsatte ändå. Melroose var fortfarande taggad efter detta, men samtidigt from som ett lamm. Jag kände att hon inte menade att skada mig, att hon endast var så taggad att hon inte visste var hon skulle ta vägen. Men sådana stegringar vill jag inte veta av ändå.

Efter ridturen kom vi alla tillbaka välbehållna. Jag kände mig lite lite mör, men det var ju förståeligt. Jag kände mig inte det minsta rädd heller (kanske dumt?!). Jag är verkligen inte rädd för att ramla av, jag är däremot rädd att det ska hända Melroose nåt. 

Mot kvällen kände jag mig fortfarande lite mör, men det var som sagt ytterst lite. Men så kom dagen där på... Jag kunde verkligen inte röra mig, jag hade fruktansvärd huvudvärk, nacken och ryggen värkte något djävulskt (milt sagt). Jag var extremt öm och stel. Detta håller i sig fortfarande... Är arg för att jag har ont, kan jag inte vara någon typ av superkvinna med självläkande krafter? Haha, hade varit bra.

Världens snällaste mamma longerade M igår och tömkörde henne idag, M skötte sig som ett A-barn - med andra ord exemplariskt. 

Imorn ska jag pallra mig upp på hennes rygg igen, som jag längtat!!! Får se hur mycket jag kan göra med min stela kropp dock. Men jag ska iaf rida! Jag älskar att rida min häst, jag älskar utmaningar och jag vet att hon inte gjorde det för att vara dum. Hon är min guldklimp. 


Gammal bild <3







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.