Min häst älskar snö!

Datum: 2014-01-30 /22:29:10 / Melroose & Tindra /  

Idag var det full fokus som gällde för mig. Det snöade för fullt, jag och Melroose tog oss till ridbanan. Hon var väldigt glad och taktade hela vägen dit. Sedan blev hon helt överlycklig för på ridbanan var det ett par decimeter snö. Dessutom satt jag ju uppe på henne rygg i söndags senast, det var precis som att hon utbrast: "Weeeei, matte vad kul! Äntligen är du uppe på min rygg igen. Det finns inget som är roligare!"

Hon pep och var elektrisk när jag red. Jag fick verkligen ha full fokus och vara konsekvent i min ridning. Men samtidigt hade vi såklart kul ;) Jag höll henne sysselsatt, hjärnan fick verkligen jobba. Hon var mycket ambitiös och jobbade verkligen med mig! Till slut var hon inte lika mycket på spännen, men fortfarande med mycket framåtbjudning. Jag hade lyckats kanalisera den, hon kändes super-fin. När det inte är mörkt ska jag se till att ni får nya bilder på oss!


Bilden är tagen efter ridpasset inne i stallet. Tänkte ta en fin bild på huvudet, men hon ville bara gosa och var nyfiken. Såhär blir det då, haha! 



Postat av: Angelica
Datum: 2014-02-02 Klockan: 11:52:56 | Kika in här: http://frokenwallesch.myshowroom.se

Härligt när det går så bra!:) vilken fin blogg!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.