Det gör ont i hela själen, men jag skäms inte.

Datum: 2014-03-09 /20:28:36 / Allmänt /  
Läste just en artikel om, 4 män och 2 kvinnor som hade blivit attackerade inatt när de gick en lugn demonstration som kallas: Ta natten tillbaka. Det är en demonstration mot allt våld mot kvinnor. 

Två män greps på plats, som det nu har kommit fram att de är nazister. Men att jag ogillar nazister starkt är inte det jag tänker skriva om.

Jag tänker fokusera på detta med våld mot kvinnor. Eftersom jag själv levt i ett sådant förhållande, vet jag mycket väl hur det är. Jag har blivit utsatt för sexuella övergrepp, fysisk och psykisk misshandel. Jag vet hur vanligt det är och hur mycket det förstör människor. Jag blev förstörd, jag är förstörd. 

Så det spelar ingen roll för mig om det är nazister (som uppenbarligen bär på extremt mycket hat) eller någon random människa som attackerar vid en sån här demonstration. Det ökar självklart mitt förakt mot nazister. MEN! Fokuset ska ligga på att MÄNNISKOR FAKTISKT TAR SIG RÄTTEN ATT GÖRA SÅ. Det tar sig rätten att begå mordförsök på några som demonstrerar för en god sak, på den internationella kvinnodagen. 

Det är precis som alla dessa män som tar sig rätten att kontrollera kvinnor med psykiskt och fysiskt våld. Alla mina tankar går just nu till de utsatta från inatt, men även alls utsatta kvinnor ute i världen. Vi måste få ett stopp. Vi måste våga prata om det. Så detta ska inte ske på en demonstration.

Jag sitter med världens största klump i halsen, tårar i ögonen. Jag vet inte riktigt vad jag känner. Mina egna erfarenheter, minnen och känslor tar över. Så detta blir inte min bästa text. Men jag ville bara få detta ur mig. Jag vill framför allt få det ur för mig för alls kvinnor som fortfarande är utsatta där ute! Jag vill inte att det ska pågå mer sånt här nu, det får vara nog!

Å du ynkliga människa som säger att feminismen gått för långt, läs på lite och kom tillbaka. Jag blir illa berörd av kvinnor som misshandlar män, men - som tur är, är inte detta ett lika stort samhällsproblem. Män blir inte stenade i länder, män blir inte ifrågasatta hur kort kjol de hade när de blev våldtagna, män har makten. Ge mig jämnställdhet, tack. 






Postat av: L a m i a s . s e
Datum: 2014-03-09 Klockan: 21:45:24 | Kika in här: http://lamias.se

Du är bra ❤ glöm inte det!



Postat av: Jenny
Datum: 2014-03-10 Klockan: 18:33:59 | Kika in här: http://videungens.wordpress.com

Fina du <3 bra skrivet!



Postat av: Elise
Datum: 2014-03-17 Klockan: 18:22:18 |

Bra skrivet! Speciellt de sista.







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.